Algemene Voorwaarden SalonL Hairstyling Apeldoorn - 5 oktober 2021


Artikel 1 – Definities

In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:

SalonL gevestigd te: Apeldoorn, aan de Aalbert Cuyplaan 13A, 7312 NA.

Consument de natuurlijke persoon die, anders dan in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf, gebruik maakt van de diensten van SalonL.

Overeenkomst de overeenkomst voor haar en hoofdhuid behandeling en/of levering van aanverwante producten, op het gebied van haar en hoofdhuid verzorging. Geschillencommissie de Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging,

 

Artikel 2 – Toepasselijkheid

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de totstandkoming en uitvoering op alle haar en hoofdhuid behandelingen tussen SalonL en de consument.

 

Artikel 3 – Totstandkoming van de overeenkomst

De overeenkomst komt tot stand nadat de consument gevraagd heeft om een haar- en of hoofdhuid behandeling en SalonL aangegeven heeft die behandeling uit te zullen voeren.

Voorafgaand aan of bij de aanvang van elke behandeling of reeks behandelingen dient SalonL de consument te informeren over de ter zake geldende prijs. Bij een reeks behandelingen zal de afgesproken prijs niet tussentijds worden verhoogd.

 

Artikel 4 – Verplichtingen van de ondernemer

SalonL staat ervoor in dat de door hem verrichte werkzaamheden beantwoorden aan de overeenkomst en worden uitgevoerd met goed en zorgvuldig vakmanschap en met gebruikmaking van deugdelijke materialen en middelen.

SalonL licht de consument in over de aard en omvang van de behandeling, de in redelijkheid te verwachten resultaten en de mogelijke risico’s verbonden aan de behandeling. SalonL vraagt de consument naar informatie die relevant is om de behandeling goed uit te kunnen voeren.

SalonL wordt geacht te werken volgens de geldende wet- en regelgeving en stand der techniek, zoals deze onder andere zijn neerslag vindt in de ter zake geldende branchecode uitgegeven door het HBA.

SalonL zal geen handeling verrichten die buiten zijn beroepscompetenties valt. Dit kan betekenen dat deze in bepaalde gevallen van behandeling afziet.

SalonL vermeldt alle prijzen van de behandelingen online. De vermelde prijzen zijn inclusief 9% BTW.

 

Artikel 5 – Verplichtingen van de consument

De consument dient SalonL voor het aangaan van de overeenkomst op de hoogte te stellen in het geval van eventuele specifieke wensen.

De consument heeft de plicht alle door SalonL gevraagde en noodzakelijke informatie te verstrekken die deze voor een goede uitvoering van de overeenkomst nodig heeft.

 

Artikel 6 – Betaling

Betalingen aan SalonL dienen contant of digitaal off/online en met een in Europa algemeen geaccepteerd betaalmiddel te geschieden.

Bij een reeks behandelingen kan SalonL de consument verplichten tot een vooruitbetaling van maximaal vijftig procent van de totale behandelsom. Het resterende deel van behandelsom zal na voltooiing van de reeks behandelingen in rekening worden gebracht.

De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten te voldoen.

Wanneer de betaling voor behandeling en/of product niet voldaan worden heeft SalonL het recht een incassobureau in te schakelen.

 

Artikel 7 – Behandelingsafspraak

Indien de cliënt later dan de afgesproken tijd op de afspraak verschijnt, tot 15 minuten, wordt de behandelingsduur door de styliste ingekort met de verloren tijd en wordt het gehele honorarium aan de consument doorberekend.

Openstaande facturen dienen eerst te worden voldaan voordat er een nieuwe afspraak gemaakt kan worden.

Roken in de salon is niet toegestaan.

Huisdieren zijn niet toegestaan in de salon om hygiëne, veiligheid en concentratie te waarborgen.

 

Artikel 8 – Annuleringsbeleid

De consument kan de gemaakte behandelingsafspraak kosteloos tot 48 uur van tevoren telefonisch wijzigen of annuleren.

Behandelingsafspraken kunnen na 48 uur van tevoren alleen telefonisch gewijzigd en of geannuleerd worden. Hierbij geldt het algemene telefoonnummer van SalonL.

Worden door de consument herhaaldelijk behandelingsafspraken in korter dan 24 uur van tevoren gewijzigd of geannuleerd dan is SalonL gehouden 50% van de geboekte behandeling aan de consument door te rekenen.

Bij no show afspraken (het niet komen opdagen zonder enig bericht op de geboekte behandelingsafspraak), of bij het meer dan 15 minuten te laat komen, is SalonL gehouden 100% van de geboekte behandeling aan de consument door te rekenen.

Bij het annuleren van een reeds geboekte en vooraf betaalde behandelingen zal SalonL het vooraf betaalde behandelingsbedrag binnen 14 dagen restitueren.

Bij het wijzigen van reeds vooraf geboekte en betaalde behandelingen zal het vooraf betaalde tarief van toepassing blijven op de gewijzigde opdracht.

 

Artikel 9 – Aansprakelijkheid

SalonL is tegenover de consument aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming die aan SalonL of een persoon in haar dienst dan wel stagiaire is toe te rekenen.

De consument is tegenover de ondernemer aansprakelijk voor door SalonL geleden schade die door een aan de consument toerekenbare tekortkoming is veroorzaakt.

SalonL is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, wanneer de consument onjuiste en/of onvolledige gegevens verstrekt heeft welke van invloed zijn op de behandeling.

SalonL is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar haar afspraak.

 

Artikel 10 – Persoonsgegevens & Privacy

De cliënt voorziet SalonL bij de eerste behandeling van alle gegevens tijdens een eventueel intakegesprek, welke SalonL noodzakelijk acht voor het uitvoeren van de behandeling.

De styliste behandelt de gegevens van de cliënt vertrouwelijk volgens de richtlijnen in de wet bescherming persoonsgegevens.

SalonL zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden.

SalonL is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling.

Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak, SalonL verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden dient te verstrekken.

 

Artikel 11 – Resultaat

Indien SalonL een voorbeeld toont van een behandeling dan geldt dit slecht als aanduiding. Het resultaat van de behandeling hoeft niet identiek te zijn aan het getoonde voorbeeld. Het resultaat is altijd afhankelijk van uw eigen natuurlijke haar.

 

Artikel 12 – Klachten

Het verdient sterke aanbeveling tekortkomingen per ommegaande na het ontdekken of kunnen ontdekken daarvan schriftelijk dan wel per e-mail bij SalonL in te dienen. Te lang wachten met de klacht kan nadelige gevolgen hebben voor de bewijspositie van de consument.

SalonL dient klachten afdoende te onderzoeken. SalonL zal eventuele tekortkomingen zo mogelijk herstellen binnen een redelijke termijn, tenzij zulks in verband met de omstandigheden niet van hem kan worden gevergd.

Als de klacht niet in onderling overleg naar tevredenheid kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat kan worden voorgelegd aan de Geschillencommissie.

 

Artikel 13 – Geschillenregeling

Geschillen tussen consument en SalonL over totstandkoming of de uitvoering van de overeenkomsten, kunnen zowel door de consument als door SalonL aanhangig worden gemaakt bij de Geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl).

Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst bij SalonL heeft ingediend.

Nadat de klacht bij SalonL is ingediend, moet het geschil uiterlijk drie maanden na het ontstaan daarvan bij de Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt.

Wanneer de consument een geschil aanhangig maakt bij de Geschillencommissie, is SalonL aan deze keuze gebonden. Indien SalonL een geschil aanhangig wil maken bij de Geschillencommissie, moet hij de consument vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. SalonL dient daarbij aan te kondigen dat hij zich na het verstrijken van de voornoemde termijn vrij zal achten het geschil bij de rechter aanhangig te maken.

De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden krachtens dat reglement bij wege van bindend advies. Het reglement wordt desgevraagd toegezonden. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.

Uitsluitend de rechter dan wel de hierboven genoemde Geschillencommissie is bevoegd van geschillen kennis te nemen.

 

Artikel 14 – Wijzigingen

Van toepassing is steeds de versie zoals die gold ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst met de Consument.

De Nederlandse tekst van de algemene voorwaarden is steeds bepalend voor de uitleg daarvan.

 

Artikel 15 – Afwijkingen

Individuele afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden, met inbegrip van individuele aanvullingen, moeten schriftelijk dan wel elektronisch tussen de ondernemer en consument worden vastgelegd. Afwijkingen zijn alleen mogelijk indien deze in het voordeel van de consument zijn.

 

Artikel 16 – Recht

Op elke overeenkomst tussen de SalonL en de consument is Nederlands recht van toepassing.